Psihološka diagnostika

Za kvalitetno usmerjeno pomoč in nadaljnje uspešno delo ter reševanje posameznikovih težav je pomemben korak natančna opredelitev težav, kar opravimo v procesu psihološkega ocenjevanja.

 

Psihološko ocenjevanje (imenovano tudi psihološko testiranje) je celosten proces, znotraj katerega z uporabo:

  • testov
  • vprašalnikov
  • ocenjevalnih lestvic
  • opazovanja otroka
  • intervjujev
  • ček list in
  • drugih standardiziranih psihometričnih instrumentov

… opredelimo oz. izmerimo posameznikove lastnosti, močne in šibke plati, odstopanja in primanjkljaje na področju:

  • kognitivnih sposobnosti oz. intelektualnega funkcioniranja
  • osebnosti in osebnostnega razvoja
  • čustvovanja in razpoloženja
  • vedenja
  • socialnega razvoja
  • prilagoditvenih spretnosti
  • razvoja

Cilj psihološkega ocenjevanja je poglobljeno razumevanje otrokovih/mladostnikovih lastnosti in potreb na posameznih
področjih razvoja (kognicije, vedenja, čustvovanja, osebnosti), zlasti:

  • opredelitev intelektualnih sposobnosti in primanjkljajev (pozornosti in koncentracije, delovnega spomina, poučenosti, računanja,
    besednega razumevanja, hitrosti obdelave podatkov, zaznavne organizacije, grafomotoričnih spretnosti in koordinacije...)
  • opredelitev otrokovih vedenjskih, čustvenih ali razpoloženjskih težav
  • opredelitev učnih in kognitivnih primanjkljajev in odstopanj (npr. z namenom usmerjanja, dodelitve dodatne strokovne pomoči v šoli
    in prilagoditev pri pouku)
  • prepoznavanje razvojnih, socialnih in prilagoditvenih specifik, z namenom zgodnjega odkrivanja otrok, ogroženih v duševnem ali
    psihosocialnem razvoju
  • prepoznavanje otrokove nadarjenosti idr.

Ob koncu psihološkega testiranja:

  • informiramo starše in vzgojitelje/učitelje o ugotovitvah glede otrokovih močnih plati, šibkostih in posebnosti
  • oblikujemo individualiziran načrt s priporočili in prilagoditvami za učinkovito nadaljnje delo z otrokom/ mladostnikom v
    domačem in šolskem oz. vrtčevskem okolju
  • na željo staršev izdamo psihološko poročilo oz. mnenje (ob doplačilu), ki vsebuje povzetek rezultatov pregleda s priporočili, kako otroka
    podpreti in mu pomagati pri premeščanju ugotovljenih primanjkljajev
  • na podlagi soglasja staršev podamo povratno informacijo strokovnjakom, ki delajo z otrokom (pediatrom, učiteljem, vzgojiteljem,
    Centrom za socialno delo idr.)
  • starše po potrebi napotimo na nadaljnjo specialistično obravnavo – h kliničnem psihologu ali pedopsihiatru (ob prepoznanem
    sumu na hujše čustveno-vedenjske motnje – npr. depresijo, anksiozne motnje, ADHD motnjo, spektroavtistično motnjo idr.),
    k specialnem pedagogu (v primeru prepoznanih razvojnih in specifičnih učnih težav, finomotoričnih oz. grafomotoričnih
    primanjkljajev, težav z učnimi navadami in samostojnim učenjem, pozornostjo,
    organizacijo in drugimi izvršilnimi funkcijami),
    k logopedu (v primeru suma na govorno-jezikovno motnjo)

Bodite obveščeni

Če želite slediti našim novicam, nam posredujte vaš e-kontakt in poskrbeli bomo, da bodo prave novice prišle do vas ob pravem času.

Vpišite vaš E-naslov na katerega vas bomo
obveščali o posebnih ponudbah in novostih.